lørdag 29. mars 2014

OPPGAVE 6. BUTIKK

Oppgave 6. handlet om gågaten i Hamar. Siden det nye senteret kommer, fryktes det at gågaten ikke vil bli like mye brukt som før. Derfor fikk vi alle utdelt en butikk hver som vi skulle innrede og gjøre interessant.

Jeg fikk sko-butikk, og valget falt da naturlig på en litt mer eksklusiv butikk enn andre "vanlige" sko-butikker. Min butikk selger kun damesko, pen-sko til spesielle anledninger(bryllup osv.) Skoene skulle være i mange forskjellige farger, plassert ved siden av hverandre etter hvem som passer med hvem. Fargepsykologi er en viktig del av min butikk, for her skal man kunne få kjøpe sko etter hvordan man føler seg eller vil føle seg. Lilla gir en følelse av mystisk, røde sko er en sterk farge da det gjelder kjærlighet eller kanskje kunden vil ha noen rosa og sukkersøte sko. Jeg har også litt mer nøytrale sko i butikken i hvitt, grått og svart.

Siden varene er ganske fargerike, valgte jeg hvit og svart som base på vegger, gulv og møbler. 

NB. Beklager for dårlig kvalitet på bildene.... 








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar