fredag 18. oktober 2013

Oppgave 1. Kantine

Den første oppgaven i år var å innrede og dekorere øvre del av kantinen. Jeg syntes det var viktig at kantina fikk mest mulig sitteplasser, funksjonell planløsning og friske farger. Jeg endte opp med en planløsning som har to store gangsoner, som gjør det mulig å komme fram for rullestolbrukere eller at to personer går forbi hverandre.                                                                                                                                                  

Stort sett alle bordene kan settes sammen til langbord(til spesielle anledninger). Den ene kroken ble en "kosekrok" med sofa fra foraform og langs med vinduet står en høy benk lagd i corian. Jeg prøvde å skape et blikkfang i kantinen, derfor brukte jeg Between us stoler med koblingsbord i en slangeform i inngangsonen til kantinen. Resten av kantinen er fylt med vanlige bord og stoler. 

Jeg valgte forskjellige grønntoner i interiøret, fordi de andre delene av kantinen er preget av mye grønt fra før. Jeg syntes lilla stod i fin kontrast til det grønne, derfor ble noen stoler og trekket på Between us stolene i en dyp lilla farge. Bordene og noen av barstolene er i hvitt, det valgte jeg på grunn av at det virker rent og nøytralt. Samtidig fremhever det fargene grønn og lilla. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar